poniedziałek, 14 stycznia 2013

Zima 2013 - przegląd zapowiedzi

Tym razem chwila refleksji nad tym co Yae oglądać będzie lub ma zamiar. ;)
Niestety w tym sezonie chyba wstrzymam się z wzięciem projektu bieżącego oraz oglądaniem samych rawów (chociaż mnie kusi już do Braci Karamazow), ale niestety kolejne miesiące upłyną mi (albo chociaż powinny) pod znakiem wytężonej nauki, więc staram się w miarę możliwości ograniczać, ale też nie zamierzam popadać w skrajności, bo czas na relaks zawsze powinien się znaleźć! Ale dość tych moich ogólnych bredni zobaczmy co tam leci w telewizji po drugiej stronie globu. Zarzucam szaliczkiem i do dzieła!



Tytuł (rōmaji): Karamazofu no Kyoudai
A grać będą: Saito Takumi, Ichihara Hayato, Pinokio Hayashi Kento, Takanashi Rin

Fabuła: Historia ojcobójstwa, w którą zamieszanych jest troje braci. Drama na podstawie powieści Fiorda Dostojewskiego o tym samym tytule.
Ode mnie: Nie czarujmy się, że jestem zapaloną fanką twórczości Dostojewskiego, aczkolwiek lubię to do czego zmusili mnie żebym przeczytała. Dodatkowo bardzo podoba mi się styl Dostojewskiego i to jak kreował swoje historie. Jestem osobą bardzo wyczuloną na emocje innych, więc bardzo lubię psychologiczne zagrania i inne temu podobne rzeczy. Dlatego tym bardziej ekscytuje mnie ta drama. Głównie będziemy się poruszać po płaszczyźnie psychologicznej i tym jakie relacje łączą ze sobą poszczególnych bohaterów. Skłamałabym też gdybym napisała, że w ogóle nie czekam na to co pokażą trzej główni bohaterowie. Spodziewam się świetnych kreacji ze strony Saito i Ichihary, a do Pinokia Hayashiego podchodzę ostrożnie. Obym się nie przeliczyła! Rawa mam już ściągniętego, ale staram się na razie nie podglądać tak jak to wcześniej już sobie założyłam, będzie ciężko!
A napisy pl zrobi: BAKA Fansub, Lena


Tytuł (rōmaji): Saikou no Rikon
A grać będą: Eita, Ono Machiko, Maki Yoko, Ayano Go

Fabuła: Hamasaki Kosei i Yuika to małżeństwo. On jest bardzo sympatycznym, lecz nieśmialym mężczyzną, pracuje jako sprzedawca, ale zupełnie się do tego nie nadaje. Ona jest dość szorstką kobietą. Ich związek jest pełen napięć i pewnego dnia Yuika żąda rozwodu. Do rozwodu dochodzi ale byłe małżeństwo z pewnych powodów dalej ze sobą mieszka. W międzyczasie Kosei przypadkowo wpada na swoją byłą dziewczynę Akari i jest ponownie nią zauroczony. Akari jest świeżo upieczoną mężatką. Jej mąż, Ryo, jest człowiekiem żyjącym według swoich zasad. Z pozoru tych dwoje wygląda na idealne małżeństwo, ale kryje się za tym pewna tajemnica.
Ode mnie: Tak. Uwielbiam Eitę. Jest jednym z aktorów, których spokojnie można określić mianem kakkoi, zaś handsamu mu nie pasuje przez uszy. Ale nie o uszach Eity miało być! Nastawiam się na komedię z romansem jako odskocznię od zbyt dużego wysiłku intelektualnego przy nauce czy też "czuciu" Braci Karamazov. Zapewne będzie tam także trochę dramatu, ale mam nadzieję, że nie przesadzą z ilością i aktorzy pokażą na co ich stać. Mam nadzieję, że będę się równie dobrze bawić co na Kekkon Shinai. (Dziwne powórnanie)
A napisy pl zrobi: BAKA Fansub, *o ile dobrze pamiętam* After Dark


Tytuł (rōmaji): Biblia Koshodo no Jiken Techou
A grać będą: Gouriki Ayame, AKIRA, Tanaka Kei

Fabuła: Shioriko Shinokawa pracuje w sklepie ze starymi książkami w Kamakurze. Dziewczyna jest ładna, ale nie potrafi dogadywać się z obcymi. Kiedy zaczyna mówić o starych książkach, staje się coraz głośniejsza i pełna pasji. Ponadto dzięki książkom udaje jej się rozwiązywać zagadki.
Ode mnie: Mam lekkie obawy, że przy całej historii zasnę. Uwielbiam książki i filmy/seriale z nimi związane, ale po zapowiedziach naprawdę mam wrażenie, że albo zasnę, albo wyrzucę laptopa przez okno, bo Gouriki zagrała ostatnimi czasy w tylu dramach, że już patrzeć na nią nie mogę. Ratuje mnie względnie Akira, na którego lubię patrzeć (przypomina mi się jego rola z Around 40 XD) i kojarzy mi się pozytywnie z innymi swoimi rolami czy też występami z EXILE. Cóż, zostałam już uprzejmie poinformowana przez współprowadzącą bloga, że dramę będę oglądać czy to mi się podoba, czy nie. :P Liczę na to, że historia będzie ciekawa i jednak nie zasnę.
A napisy pl zrobi: lizards@DEEP, Hohoemi


Tytuł (rōmaji): Last Hope
A grać będą: Aiba Masaki, Tabe Mikako, Tanabe Seiichi

Fabuła: Hatano Takumi to młody lekarz, który pracuje w prywatnej klinice swojego ojca. Z pacjentami łączy go niesamowita empatia, przez co doskonale rozumie ich ból, ale jednocześnie daje im nadzieję do życia.
Ode mnie: Aibaaaaaaa...Wankoooooo... Hayaaaami! Tak mniej więcej widzę tę dramę. Aktorzy są mi bardzo dobrze znani i bardzo ich lubię. Zaczynając od Aiby, który mógłby mi czytać książkę telefoniczną, a ja już byłabym szczęśliwa, gdyż uwielbiam jego głos, poprzez śliczną Tabe, którą kojarzę ze wspaniałej roli Wanko, aż do Tanabe, który zwalił mnie z nóg rolą w Glass Mask. Jestem jak najbardziej na tak dla tej dramy, co więcej zastanawiałam się sama czyby nie podwinąć rękawów, ale nie. Niestety, ta drama może mnie przerosnąć i będę musiała spędzić wiele godzin, żeby udobruchać mój perfekcjonizm, a chwilowo nie mam na to absolutnie czasu. W każdym razie, lubię dramy medyczne, lubię aktorów, zapowiada się fajna historia przy której mój duch kiedyś-zbawię-świat będzie mógł poszaleć, dlatego trzymam kciuki, żeby ktoś się zlitował i przygarnął dramkę!
A napisy pl zrobi: lizards@DEEP, nie wiadomo kto będzie tłumaczył


Tytuł (rōmaji): Shinryouchuu ~ In the Room
A grać będą: Inagaki Goro, Sakai Miki, Asano Yuko, Senga Kento

Fabuła: Tenma Ryo jest żonatym psychologiem w akademii Ueyoshi. W swoim gabinecie rozwiązuje problemy uczni i nauczycieli. Osobami odwiedzającymi jego pokój są między innymi: Kitahara Ren i jego dziewczyna, która jest w ciąży czy Tanaka Shun, który podejrzewa, że jest homoseksualny. Tenma przez innych ludzi jest postrzegany jako wybitny specjalista, jednak mężczyzna skrywa w swoim sercu ciemność.
Ode mnie: To też drama, na którą z chęcią zerknę. Po pierwsze, Senga. Jestem ciekawa jaką postać mu się dostało i co ciekawego może pokazać, trzymam za niego kciuki! Po drugie, fabuła. Psycholog, tak! Po raz kolejny będę mogła się pobawić w wysilenie mózgownicy, co sobie cenię (oczywiście nie w nadmiarze), zapowiada się tajemniczo, mam jednak nadzieję że nie przedramatyzują.
A napisy pl zrobi: BAKA Fansub, nie wiadomo kto będzie tłumaczył



Tytuł (rōmaji): Share House no Koibito
A grać będą: Mizukawa Asam, Oizumi Yo, Tanihara Shosuke

Fabuła: Shio to singielka, która niedługo skończy trzydzieści lat. Jako jedyna kobieta w swojej firmie ma podpisaną umowę o pracę. Stoi pomiędzy starszymi od siebie szefami, a młodszymi koleżankami na kontrakcie. Każdego dnia stara się nikogo nie urazić. Jej bliskim przyjacielem jest sklep nocny. Dziewczyna zaczyna się już zastanawiać  czy umrze w samotności. Czuje się z tym beznadziejnie i postanawia coś z tym zrobić. Zaczyna dzielić mieszkanie z innymi lokatorami, w dodatku płci męskiej. Wtedy Shio po raz pierwszy się zakochuje... Wspólne zamieszkanie zaczyna być początkiem miłosnego trójkąta.
Ode mnie: W ciemno mówię tak. Opis przypomina mi trochę Hotaru no Hikari, będę czekać żeby główna bohaterka zaczęła się toczyć po mieszkaniu! XD W każdym razie może być sympatycznie, romantycznie, komediowo! Do tego Tanihara Shosuke, mój wewnętrzny fangirl jest usatysfakcjonowany i w ciemno będę oglądać tę dramę chociaż dla tego pana, który kupił moje serce w Kłamstwach wróżki Kyoko i od tamtego czasu mogę z nim absolutnie wszystko obejrzeć!
A napisy pl zrobi: BAKA Fansub, Lena



Tytuł (rōmaji): Nobunaga no Chef
A grać będą: Tamamori Yuta, Oikawa Mitsuhiro, Shida Mirai

Fabuła: Ken jest szefem kuchni we francuskiej restauracji. Jakimś cudem cofa się w czasie do okresu Sengoku. Tam ratuje go Natsu, kobieta, która zajmuje się kuciem mieczy. Ken traci pamięć, ale nadal potrafi gotować, dzięki czemu staje się osobistym kucharzem Ody Nobunagi. Próbuje się dowiedzieć, jak przeniósł się w czasie i skąd wzięła się amnezja. Z czasem zaczyna fascynować go charyzma Ody. Ken przypomina sobie, że Oda zginął tragicznie pod świątynią Honnō-ji. Próbuje przekonać go do zjednoczenia kraju.
Ode mnie: Tak! Drama idealnie dla Tama-chana! Po całej traumie cebulowej i generalnej nauce gotowania w Ikinari Ougon Densetsu on idealnie nadaje się do roli kucharza. Dodatkow gratka dla mnie, będzie gotował dla samego ody Nobunagi! Zdecydowanie zamierzam oglądać tę dramę! Historia Japonii nie pasjonuje mnie jakoś szczególnie, ale okres Azuchi-Momoyama już tak, więc jest się z czego cieszyć. Już zacieram łapki i czekam na napisy! :D
A napisy pl zrobi: BAKA Fansub, nie wiadomo kto będzie tłumaczył


I tyle ode mnie w pierwszej części co na pewno obejrzę, jest tego siedem dram. Czyli mniej więcej tyle ile oglądam w jednym sezonie. ^^ Druga część o tym co prawdopodobnie obejrzę (możliwe że dopiero później, jak sezon zima się skończy), ale to może jutro. Dobranoc~~

7 komentarzy:

  1. To widzę, że będziemy oglądać prawie te same produkcje.
    Bracia Karamazow są u mnie na pierwszym miejscu ze względu na wątek psychologiczny. Nie czytałam tej książki, ale jeśli psychologicznie jest tak dobra jak Zbrodnia i Kara to i drama powinna być ciekawa. Poza tym najbardziej interesuje mnie wątek najstarszego brata (Saito!!!).
    Przy Saikou no Rikon mam zamiar wyluzowywać się w mroźne wieczory:)
    Biblia Koshodo no Jiken Techou...Tutaj też na razie mam mieszane uczucia, bo po zapowiedziach naprawdę ciężko cokolwiek wyczuć...Ale zamierzam na pewno obejrzeć 1 odcinek:)
    Z Last Hope na razie spasuję, bo nie chcę się zabierać za dramy medyczne, aczkolwiek zapowiedź mnie zachęciła i z chęcią obejrzę w późniejszym czasie (może jak trafi się jakiś gorszy sezon?)
    Shinryouchuu ~ In the Room - Znowu wątek psychologiczny, czyli znowu to, co lubię. Plus właśnie Senga...Szkoda tylko, że pewnie pojawi się w jednym odcinku...Ale to zawsze coś!
    Share House no Koibito - Tutaj tak samo jak przy Saikou no Rikkon mam wizję przyjemnej komedii romantycznej:)
    Nobunaga no Chef...Czemu nie lubię takich dram, ach czemu? Tamamoriego uwielbiam, faktycznie po tej jego cebuli chłopak ma zadatki do gotowania:) Aczkolwiek pasuję:( Jak na razie nie wychodzi na to, aby na BACE ktoś chciał przygarnąć tą dramę, a szkoda bo bo trzeba promować miłość do Kisumai...(Może ktoś z lizards się skusi????) Poza tym podoba mi się kawałek Kisumai do tej dramki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja to sie tak patrze na ten sezon obecny i mam wrazenie, ze niby tych dram tyle wyzajmowanych, a zywcem nie mam czego wybrac do tlumaczenia z nich... Ale nic to, nadrobie stare sezony!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie w temacie trochę, ale mam pytanie. Gdzie mogę znaleźć tłumaczenie Mirai Nikki Another Story? Dzięki z góry za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałem na myśli Mirai Nikki Another World ;)

      Usuń
    2. Na forum lizards-subs.pl (trzeba się zarejestrować jeśli nie masz konta) w dziale Dramy -> Ukończone -> Japońskie pod tytułem, który podałeś ;)

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Napiszę jeszcze raz. Zostałyście wyróżnione. Więcej u mnie na http://azja-orient-kultura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń